Netwerken en een volle agenda

Sinds 2 juli kreeg ik het goede nieuws tot mij dat ik was geselecteerd voor de leergang Zin in GroenLinks, hier was ik natuurlijk apetrots op, zelf wil ik meer met GroenLinks en niet zo maar een mannetje van alles een beetje zijn.

Zelf moet ik wel erkennen dat deze leergang best veel tijd in beslag neemt, je gaat contacten leggen collega afdelingen en bezoekt politici voor interviews.

Dit is natuurlijk een stukje talent ontwikkeling, nu moet je je eigen echt in de stof verdiepen en mede dankzij dat komen naar mijn idee je talenten en zwakke plekken tijdens de training ook gewoon veel beter naar voren.

 

Vanaf 21 September was ik gestart met de Leergang Zin in GroenLinks, het weekendje weg met partij genoten voor onze training heeft mijzelf enorm goed gedaan.

 

Dit was niet zo maar een weekendje weg, het had meer een vorm van kennis maken met elkaar, wat weet je van GroenLinks en wat wil je er mee?

 

Voor mezelf kende en ken ik men ik mijn meest zwakke plekken, daar zal ik ook zeker mee aan de slag gaan. Op mijn adres kan ik alleen maar vertellen dat ik het fantastisch vind dat ik deel neem aan de Leergang Zin in GroenLinks.

 

Een ‘minder’ momentje, vanuit de Leergang zin in GroenLinks krijg je best veel huiswerk mee wat prima te combineren valt met mijn privé leven maar het slokt wel echt tijd op.

 

Vooral op trein reis naar huis v.a. de eerste training vlogen de ideeën door mijn hoofd waarmee ik ook aan de slag zou willen gaan binnen mijn kunnen en GroenLinks!

 

Rustig blijven Klaas, zet het op papier en kijk er ‘morgen’ nog maar een keertje na, na dat gedaan te hebben kwamen er eigenlijk alleen maar aanvullingen bij.

 

Wat ik zelf een beetje balen en tegelijkertijd ook wel weer heel leuk vind zijn die agenda’s, mijn agenda. Trouwe lezers en Twitter volgers op @klaas_woltinge weten van mij dat ik actief vrijwilliger ben van de Zonnebloem Hoogeveen, daarnaast daar penningmeester was geworden en binnenkort ook de social media zal gaan aangrijpen om meer naamsbekendheid te krijgen voor onze afdeling.

 

Ook ben ik actief voor het Gehandicapten platform te Hoogeveen, hierin moet ik mijn taken nog gaan ontdekken en wat ik er exact mee wil. Vervoer was sinds kort al een kern taak van mij geworden en zelf wil ik er op de langere termijn hulpmiddelen zeker bij gaan pakken.

 

Vanuit het CNV(j) zit ik bij de Realisten, met name Wajongeren en ook werkgevers coachen hoe zij goed gebruik zouden kunnen maken van Linkedin, een profiel aanmaken op Linkedin is zo gedaan, het moet echter geen spam account worden. Werkgevers zoeken op talenten die  binnen hen straatje passen en willen vooral niet meer weten is de strekking een beetje kort samen gevat

 

Vanuit het CNV(j) zat en zit ik ook al enkele jaren bij het ‘Wajong werkt promo team’, waarvan nu de naam zal gaan veranderen in de Realisten. Voor mijn eigen gemak hou ik het even op het Wajong werkt promo team, hier vanuit bezoeken telkens 2 Wajongeren ergens in Nederland op om een stukje uitleg te geven wat de Wajong inhoud, wat een Wajonger niet of wel zou kunnen, welke regelgevingen daarvoor bestaan Et Cetera kort samen gevat.

 

Het lot zit mijzelf een beetje tegen of ik moet dit alles gewoon leuk vinden, sinds enkele maanden ben ik ook actief vrijwilliger voor Wajongers Centraal. Wajongers Centraal is een vereniging in oprichting die zich bezig houd met Wajongeren, waar men tegen aanloopt et cetera.

Morgen of eigenlijk vandaag al krijg ik hen hier op de koffie, wij gaan onderling even overleggen welke functies ik zou willen en kunnen bekleden kort samen gevat.

Men wil mij er graag bij hebben iig.

Per toeval ontving ik recentelijk een mailtje vanuit GroenLinks Meppel omtrent Duurzaamheid Loont, hier zou ik heel graag bij willen zijn omdat dit juist een Thema is wat mij enorm aanspreekt.

Zeker met het opkomend nieuwe kabinet verdiend dit thema extra aandacht aldus mijn mening, Rutte houd van ‘Duurzaam’ en kiest voor Kernenergie en Samsom als ex Greenpeace activist levert hier fors op in!

Ik vrees dat ik mijn oude shitjes weer uit de kast mag gaan halen of er een aantal bij moet laten drukken, uiteraard vind ik het kansloos om zo maar tegen iets te zijn, wil mezelf dus ook meer en meer in de alternatieven gaan verdiepen,

Standaard Roeptoeteren:”neem wind”,”zon en zee”, vind ik zelf te gemakkelijk maar weet tegelijkertijd ook dat daar de oplossingen liggen.

Bio massa en warmte energie als alternatief ben ikzelf faliekant op tegen, Bio massa heeft naar mijn idee een te hoge CO2 uitstoot en warmte energie is gewoon de stomste keuze die je kan maken (heb geen natuurkunde gestudeerd maar toch).2 gaten in de grond boren, 1 heel diep en de 2e ondiep, kan nu al een garantie verstrekken dat dat zeker mis zal gaan.

Kernenergie, die rotzooi word schoon genoemd??!

Ach, ik ben het iig met de VVD ‘eens’ dat dat schoner zou zijn dan vieze kolen centrales!

 

Mijn vragen aan VVD lezers zijn wel meteen:

 

  1. Kernafval is tot nog toe onafbreekbaar, gaan jullie onze toekomst cq na generatie niet op zadelen met onze prut?
  2. De natuur was en is onvoorspelbaar, zelf was ik tiener toen ik de eerste lichte aardbeving mee kreeg in Hoogeveen, wat zal er gaan gebeuren wanneer daardoor een centrale lekken gaat?
  3. Kernenergie is niet zo maar een energie voorziening, het is tevens een wapen! Sarcastisch uitgedrukt mogen de voorstanders van kernenergie iets vaker stratego gaan spelen, van kernenergie kun je namelijk ook leuke bommetjes gaan maken en je mag natuurlijk niet achter blijven als land zijnde. Wie zou de grootste bom kunnen maken krijg je dan met de gevolgen vandien?

Kernenergie is geen oplossing, bekijk eens goed de bronnen die wij hadden en hebben, ga daarnaast eens uitzoeken hoe wij deze bronnen rendabel in zouden kunnen gaan zetten!

 Dat zou een flinke stap voorwaarts zijn!

Naar mijn idee moet er een kabinet Rutte en Samsom komen omdat de kiezer gesproken heeft, wel vind ik Samsom een slappeling omdat hij te gemakkelijk zijn standpunten inlevert ten opzichte van de VVD en juist de VVD te simpel denkt!

 

De VVD is volgens mij een beetje een partij voor de reiken, we leven hier en nu, zullen nu ingrijpen waar nodig blablabla zonder vooruit te kijken!

 

Omtrent GroenLinks,

 

Schelden en vloeken op andere partijen is wel heel gemakkelijk, als GroenLinksers ben ik zelf diep teleur gesteld dat Jolande Sap nu in ene weg gesnikkerd is!

 

Deels herken ik mijn eigen in Joalande Sap, Jolande kon en kan heel goed rekenen en had en heeft ook een heel goed oog op de toekomst. Binnen GroenLinks was en is zij de persoon die nuchter vooruit durft en durfde te kijken.

 

Zij is helaas aan de kant gezet en voor een groot deel mak ik mij daar woest over, haar hadden wij nodig om alles weer op de rails te kunnen zetten ondanks dat wij letterlijk maar 3 zetels + 1 behaald hadden.

 

Dit alles maakt GroenLinks als een zwakke partij!

 

Zelf wil ik geen schuldige aan wijzen maar ga hier mee aan de slag, zelf zal ik GroenLinks niet op gaan geven maar dit gekloot begin ik intussen wel een beetje moe van te worden!

 

Enerzijds zou ik een petitie willen starten waarin staat dat Jolande Sap terug moet komen, anderzijds weet ik dat dat zinloos zal zijn.

 

GroenLinks moet nu verder gaan, stoppen met het gekut uit het verleden.

Als voorbeeld noem ik even de Kunduz missie, waar ging deze over en hoe kwam deze tot stand?

 

Juist ja, wij waren voor of tegen!

 

Nu omtrent inhoud, wat?, waar? Wanneer en hoe…..?

 

Ik mag niet schelden en vloeken, GroenLinks was en is voor mijzelf een goede ideeën partij , dat Jolande Sap op deze weg even oprotten kan raakt mijzelf wel.

 

Nu kan ik heel vrolijk gaan zeggen:”Jolande kom er maar weer in”,”dat zal de naam van GroenLinks niet ten goede komen.”

 

“rot maar op vind ik zelf ook een foute keuze!”, ik vind dat het partij bestuur eens snoei hard mag gaan nadenken over wat er nu gebeurd is, ik zal het partij bestuur er niet op gaan aanspreken omdat ik misschien wel een onderdeeltje mis.

Wel ben ik van mening dat de wijze waarop Jolande Sap weg getrapt is ronduit schandalig is, voor mijzelf zou ik mijn lidmaatschap binnen GroenLinks op kunnen gaan zeggen en D66 stemmen.

 

Wil ik niet, zal ik ook zeker niet gaan doen!

 

GroenLinks mag wat mij betreft wel verdomt hard aan de slag gaan om deze keuze te verantwoorden, zelf ben ik woest op de partij die ik graag promoot.

 

Dit gebeuren kan ik zelf niet goed praten!

 

Om deze blog een beetje positief af te sluiten, doordat Jolande Sap vertrekt komt Linda Voortman waarschijnlijk weer in de 2e Kamer.

 

Erg eigenlijk dat ik nu al zo denk.

 

Van mij mag Jolande haar zetel inleveren, vanuit GroenLinks gezien een nieuwe stemmingsronde organiseren en aan de hand van die informatie beoordelen of zij oprotten of blijven mag.

 

Gokje, 84 procent van de kiezers ondersteunden haar, nu wordt zij weg gezet bij het grof vuil! Ik baal hier van en zo gaan wij niet met elkaar om. Ja, ik weet dat ik niet alle details ken en nog een hoop te leren heb..

 

Dit voorval kan ik niet verdedigen,

Het is maar even dat u het weet!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie